Mekkora sávszélesség szükséges vállalkozásomhoz?

Már minden vállalkozás számára elengedhetetlen az internetkapcsolat megléte, azonban koránt sem mindegy, hogy mekkora sávszélességet és milyen hálózati infrastruktúrát választunk hozzá. Szükséges tartalék internetkapcsolat fenntartása? Mekkora a napi átlagos sávszélesség igénye vállalkozásomnak? Ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni cikkünkben.

A szükséges sávszélességet nem tudjuk általánosan meghatározni, de iránymutatást tudunk adni az optimális és folytonosan gyors működés eléréséhez. Alapvetően a felhasználás módja, az on-line alkalmazások sávszélesség, fogyasztási, rendelkezésre állási szükségletei határozzák meg, ezért amikor ajánlatot adunk internetszolgáltatásra, ezeket szoktuk felmérni leendő előfizetőknél. Ezen tényezők ismerete nélkül nagy általánosságban azonban elmondható, hogy egy meghatározott dolgozói létszám felett ajánlott tartalék internetkapcsolat használata, illetve szükség lehet egyedi optikai és infrastruktúrális kivitelezésre.

 

 

1-10 munkavállaló: min. 50/20 Mbit/s – Tartalék internetkapcsolat: opcionális

11-20 munkavállaló: 200 Mbit/s – Tartalék internetkapcsolat: ajánlott

21-50 munkavállaló: 300 Mbit/s – Tartalék internetkapcsolat: erősen ajánlott

51-100 munkavállaló: 1 Gbps – Tartalék internetkapcsolat: erősen ajánlott

100 munkavállaló fölött: min. 10 Gbps – Tartalék internetkapcsolat: kötelező

 

Több multinacionális vállalkozásnak készítettünk már egyedi hálózati infrastruktúrát optikai kivitelezéssel. Itt fontos megjegyeznünk, hogy elengedhetetlen a tartalék internetkapcsolat, ugyanis a fő vonal váratlan leállása esetén is biztosított lehet így a másodlagos kapcsolaton keresztül az internetelérés. Ez főképp akkor kritikus, ha az vállalkozás működése on-line alkalmazásoktól függ, vagy a dolgozók munkavégzése internethasználathoz kötött.

Mit használnak a hazai KKV-k?

Üzleti partnerünket, az Anderson Group Hungary Kft-t kérdeztük a témával kapcsolatban, akik értékesítés-támogatással, ügyfélszolgálati tevékenységgel és back-office kiszervezéssel foglalkoznak. Ti milyen igényt támasztanátok egy netszolgáltatóval szemben?

Számunkra is nagyon fontos a stabil és megbízható internetkapcsolat, ugyanis egy esetleges leállás jelentős bevétel kiesést eredményezhet. Mi jelenleg három hálózatot tartunk fent, kettőt folyamatosan használunk és van még egy harmadik is vésztartalékként. Jártunk már úgy korábban, hogy egy nap alatt mindkét fő internetszolgáltatónk kábeleit elvágták a munkagépek egy sajnálatos balesett miatt, de nálunk – köszönhetően a tartalék hármas számú internetkapcsolatnak – tovább tudott folyni a munka, a megszokott kerékvágásban.

Mindhárom szolgáltatásunkra számítunk, fővonalunk egy 500 Mbit/s sebességű vezetékes internet.  A havi adatforgalmunk körülbelül 400GB. Ezek a számok jól mutatják, hogy milyen fontos a stabil, és gyors internetkapcsolat cégünk müködőképességéhez.

A fentiek alapján elmondható, hogy az esetek többségében nehezen lehet meghatározni a szükséges sávszélességet, inkább a kivitelezés módja lehet mérvadó. Ehhez kérje szakértőink segítségét, akik akár díjmentes helyszíni felméréssel szolgálnak vállalkozása számára.

Így lehetnek eredményesek az online meetingek

Gyenge térerővel vagy alacsony sávszélességű internettel könnyen előfordulhat, hogy szakadozni fog a hívás, vagy késleltetve halljuk a másikat. Ezért alapvető feltétel, hogy rendelkezzünk megbízható internetkapcsolattal. Erre nyújtunk megoldást már több mint 10 éve szolgáltatásainkkal, bárhová eljuttatjuk a szélessávú internetet.

Műholdas szolgáltatással ott is elérhető lehetsz, ahol nincs kiépített vezetékes hálózata egyetlen szolgáltatónak sem. Mikrohullámú technológiánkkal pedig gondtalanul böngészhetsz és akár HD felbontásban tarthatsz prezentációt munkatársaidnak. Tartalék internetünkkel pedig elérhető maradhatsz akkor is, ha a meglévő szolgáltatódnál gyakori leállások vannak.

De hogyan tehetjük hatékonnyá és gördülékennyé ezeket a megbeszéléseket úgy, hogy nem vagyunk személyesen jelen?

Ehhez szeretnénk néhány tanácsot bemutatni, amivel elérheted a meeting célját minden egyes alkalommal.

1. Az ideális eszköz kiválasztása az online meetinghez

Rengeteg szoftver és applikáció létezik arra a célra, hogy meghívjuk munkatársainkat egy fontos megbeszélésre akkor is, ha éppen távolról dolgoznak. A megfelelő eszköz kiválasztása és konfigurálása megteremti azt az alapot a vállalkozások számára, amihez később magabiztosan nyúlhatnak a munkavállalók. Ajánljuk a Google Meets és Microsoft Teams platformot, ami asztali és mobileszközökre is elérhető.

2. Hang és videórögzítő eszközök beállítása

Hagyjunk elegendő időt arra, hogy megfelelően beállítsuk és leteszteljük a videó- és hangrögzítő eszközöket még a meeting előtt 10-15 perccel. Ezzel kiszűrhetjük a hibalehetőségeket, és megkíméljük magunkat az idővesztéstől. A tesztelést megtehetjük az applikáción belül is, de érdemes külső videórögzítő szoftverrel (a beépített kamera applikációval például) egy teszt felvételt készíteni hangpróbával. A legjobb körülmény, ha oldalról vagy szemből érkezik az arcra természetes fény.

3. Online meeting etikettjének meghatározása

Még a meeting előtt írjuk össze a résztvevőknek, hogy mit várunk el tőlük a megbeszélésen. Érdemes megfontolni a következőket:

  • Érkezzen időben a megbeszélésre, akár 5 perccel előtte
  • Felváltva beszélhetnek a résztvevők
  • Kézemeléssel jelezhetik, ha megjegyzésük van a témával kapcsolatban
  • Ha egy kiemelt témáról szeretnél beszélni, jelezd a résztvevők számára

Még a meeting előtt jelezzük a főbb pontokat, ezáltal megtarthatjuk a beszélgetés fő vonalát.

4. A meeting céljának kijelölése és a szükséges lépések alábontása

Miért szeretnél meetinget tartani és milyen lépéseket és válaszokat vársz a többiektől? Jelöld ki a fő célt, és bontsd alá résztvevők és tevékenységek szintjére azt, hogy mit vársz a többiektől.

5. Találjunk egy megfelelő időpontot a meetinghez és ütemezzük

Az előkészület segíti a résztvevőket abban, hogy találjunk egy mindenkinek megfelelő időpontot a megbeszélésre. Ezt többnyire közös levelezésben célszerű szervezni, és a megbeszélés létrehozójának szükséges ütemeznie a közös időpontot a munkatársak által használt naptárban.

6. Vonjunk be mindenkit a beszélgetésbe, különösen a kiemelt résztvevőket

Jelöljük ki még a megbeszélés előtt, hogy kik a kiemelt résztvevők és milyen válaszokat várunk tőlük. Vonjuk be a többi résztvevőt is a beszélgetésbe kérdésekkel: „Mi a véleményed erről?”.

7. Tervezzük be a legfontosabb kérdéseket

Előre írjuk össze azokat a kérdéseket a projekttel kapcsolatban, amik felmerülhetnek. Így nem a megbeszélés közepén kell gondolkodnunk, hogy mi maradhatott ki. Egy virtuális környezetben mindenki szívesebben válaszol meg kérdéseket, ezért érdemes ezt kiaknázni. Kérhetünk megjegyzéseket is, ezáltal egy másik nézőpontból is hallhatunk véleményeket.

+ 1 BÓNUSZ: Legyen stabil és megbízható az internetkapcsolatunk

Nincs is annál rosszabb, mint egy váratlan internetkimaradás miatt lemaradni az év egyik legfontosabb megbeszéléséről. Éppen ezért állítottuk össze csomagjainkat a Vannet-nél, ahol biztosan megtalálod a számodra legmegfelelőbb, szélessávú és megbízható vezeték nélküli vagy optikai szolgáltatást. Lakossági és üzleti célra kiválóan alkalmas szolgáltatás, több ezres elégedett ügyfélállománnyal.

 

Microsoft 365 és Azure felhőalapú szolgáltatások

Egyre nagyobb az igény a KKV szektorban is a felhőalapú szolgáltatásokra, ami a hazai digitalizáció fejlődésének, és az irodán kívüli munkavégzés igényének köszönhető. Napjainkban a felhőszolgáltatások olyan biztonságot és hatékonyságot képesek nyújtani, amit helyi környezetben csak elképesztő szaktudással, és nagyon drágán lehetne elérni. Hála a Microsoftnak, ezen üzleti szolgáltatások előnyeinek kiaknázása már nem csak a multik kiváltsága.

A Microsoft felhőalapú szolgáltatásai piacvezetőként vannak jelen a Cloud szegmensben. Tudta, hogy a Fortune500-as cégek 95%-a Microsoft Cloud-ot használ? A vállalati infrastruktúra legtöbb eleme felköltöztethető a felhőbe, amivel egyrészről biztonságban tudhatjuk adatainkat, másrészről pedig lehetővé teszi a távoli elérést bárhonnan.

Az ilyen, és ehhez hasonló innovatív megoldásokat mi is szeretjük a VANNET-nél, éppen ezért már több vállalat számára nyújtunk segítő kezet Microsoft felhőalapú szolgáltatásokkal.

A Microsoft 365 felhőalapú szolgáltatás megoldást nyújthat az otthoni munkavégzésre, a céges dokumentumok és adatok biztonságos tárolására, és a dolgozók hatékonyságának növelésére. A Micrisoft365 szolgáltatások használatával többé nem kihívás az otthoni munkavégzés.

A Microsoft Azure platformszolgáltatás pedig megfelelő alternatíva lehet a helyi szerverkörnyezet kiváltására. Ha fontos a zavartalan ügyvitel, a magas rendelkezésre állás, a rugalmasság, és az adatbiztonság, akkor az Azure a megoldás.

Segítünk megtalálni a legjobb megoldást üzlete kihívásaira személyre szabott megoldásokkal.

További részletekért keresse ügyfélszolgálatunkat, vagy kérjen tájékoztatást a email címen!

Módosultak az Általános Szerződési Feltételeink

Tájékoztatjuk tisztelt Előfizetőinket arról, hogy 2021. június 30-ával a jogszabály (az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 22/2020.(XII.21.) NMHH rendelet, „Eszr.”) erejénél fogva módosulnak az Általános Szerződési Feltételek, valamint a hatályban lévő egyedi előfizetői szerződések az ÁSZF – Rendelet szerinti módosítása – által érintett részei. A módosított ÁSZF a szolgáltató honlapján érhető el.

Tájékoztatjuk tisztelt Előfizetőinket arról, hogy 2021. június 30. napján jogszabály (25/2020.(XII.21.) NMHH rendelet, „Eszmr.”) erejénél fogva módosulnak az Általános Szerződési Feltételek és amely alapján a Rendelet alkalmazását megelőzően kötött, hatályos, határozott és határozatlan idejű előfizetői szerződések 2021. június 30. napján a jogszabály erejénél fogva módosulnak. A módosulás az internet-hozzáférési szolgáltatás sebességére a Rendeletben előírt új célértékek miatt vált szükségessé. A módosulás következtében a helyhez kötött internet-hozzáférési szolgáltatás vonatkozásában a „kínált sebesség” és a „garantált sebesség” helyett „maximális sebesség”, „minimális sebesség” és „rendes körülmények között elérhető sebesség” minőségi követelmény és célérték került meghatározásra, továbbá az „Egységes Internet Szolgáltatás leíró táblázat helyett” „A” és „B” táblázat kerül alkalmazásra.

A Rendelet alapján újonnan bevezetett célértékekre vonatkozóan a Szolgáltató a célértékek teljesítését vizsgálja és azok teljesítéséért a Rendeletben foglaltak szerint felel.

Az Eszmr. (13/2011.(XII.27.) NMHH rendelet) 3. melléklet „A” és „B” táblázatai az egyes díjcsomagoknál, a hatályos ÁSZF 3. sz. mellékletében, valamint a Szolgáltató honlapján érhetőek el.

TOP 3 üzleti szegmens 2021-ben

Egyre népszerűbbé válnak ipari és vállalati szinten az internetalapú gépek és eszközök, amik egymással kommunikálnak a hálózatra kapcsolódva. Háztartásunkban ilyen lehet az okos riasztórendszer, ipari környezetben pedig az érzékelőkkel ellátott, automatizált termelőberendezések hálózata.

Az ipari versenyt tekintve napjainkban már teljesen nélkülözhetetlen egy jól működő hálózat kialakítása, ami biztosítja egyben a folyamatos termelést. Minél komplexebb egy vállalat működése, annál nagyobb igény fogalmazódik meg a felhalmozódó adatok feldolgozására, és értékes információk összegyűjtésére. Itt jönnek szóba a felhő-alapú megoldások és a Bid Data Science, ami egy külön szakterületet nyitott meg.

TOP 3 üzleti szegmens 2021

Az ügyfélszolgálat szinte minden hazai közép- és nagyvállalat alapjait képzi, hiszen az ügyfelekkel való kapcsolattartás elengedhetetlen napjainkban. Ehhez nyújtanak segítő kezet különböző internetalapú szoftverek és eszközök.

A VANNET szolgáltatásaival az alapok megszilárdíthatók minden vállalkozás számára, így szünetmentessé is tehető az internetkapcsolat, vagy tartalék internetkapcsolattal megelőzhető a váratlan leállás.

További információkért tekintse meg szolgáltatásainkat: http://www.vannet.hu/uzleti/dijcsomagok

Melyik technológiát válasszam?

Az internetszolgáltatás igénybevételéhez szükséges technológiát egyedi igények és a telepítési cím kiépítettségének függvényében határozzuk meg. Műholdas nagysebességű internetszolgáltatásunk az ország bármely pontján igénybevehető, míg az optikai és mikrohullámú csomagjaink a meghatározott települések pontjain.

Talán az egyik leggyakrabban előforduló probléma a megszakadó internetkapcsolat, amire szolgáltatásaink közt megoldást találhat.

Olvassa el legújabb infógrafikánkat, és tudja meg hogyan működik a napi 24 órában zavartalan netkapcsolat ügyfeleinknél.

Korszerű és szélessávú technológiáinkat olyan cégek használják, mint a Videoton és az E.ON.

Legyen szó mikrohullámú és műholdas backup szolgáltatásról vagy optikai béreltvonali internetről, készséggel rendelkezésére állunk.

Ingyenes Internet a digitális oktatáshoz

Kedves Ügyfeleink! 

2021 március 27-én hatályba lépett változások szerint a kedvezményezettek köre változatlan maradt, de a kedvezményeket további 30 nappal hosszabbították meg.

  • A középfokú oktatásban részt vevők 5×30 nap kedvezményre jogosultak
  • Az alapfokú oktatásban részt vevők március és április hónap tekintetében összesen 2×30 napra jogosultak.

Az igénylések 2021. április 19-ig adhatók le. Eddig az időpontig fogadjuk be az alapfokú és a középfokú oktatásban részt vevők igényeit is.

A kedvezmény jóváírására (a jelenlegi szöveg szerint) 2021.04.19. + 6 hónapig van lehetőség. 

Ez azt jelenti, hogy:

  • A rendelet szerint az alapfokú oktatásban résztvevőknek márciusra járó kedvezményt az áprilisi számlában, míg az április hónapra járó kedvezményt a májusi számlában írjuk jóvá.
  • A középfokú oktatásban részt vevők nagy része megkapta az aktuális hóban a kedvezményt, nekik nincs teendőjük, a kedvezményeiket folyamatosan biztosítjuk, amíg a rendelet ezt előírja.
  • Azok a középfokú oktatásban részt vevők akik eddig nem adtak le igényt és azt most teszik meg, azok számára a következő öt hónapra állítjuk be a kedvezményeket.

A rendelet itt érhető el:

 https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000501.KOR&dbnum=1

VANNET Telekommunikációs Kft.

Ingyen internet szolgáltatás digitális oktatáshoz

Tisztlet Előfizetőink, 

Az alábbi hírben szeretnék pontos információval szolgálni a 03.23-án megjelent, az ingyenes internetet érintő rendelet módosításokkal kapcsolatban.

A kedvezményezettek köre és a kedvezmény mértéke nem változott.

Tehát jelenleg:

1. A középfokú oktatásban részt vevők 4×30 nap kedvezményre jogosultak

2. Az alapfokú oktatásban részt vevők 1×30 napra jogosultak.

Az igénylések 2021. március 29-ig adhatók le. Eddig az időpontig fogadjuk be az alapfokú és a középfokú oktatásban részt vevők igényeit is.

A kedvezmény jóváírására (a jelenlegi szöveg szerint) 2021.03.29 + 6 hónapig van lehetőség. 

A kedvezmény igénybevételéhez regisztráció szükséges, a bejelentő lapot kérésére ügyfélszolgálatunk kiküldi az Ön által megadott e-mail címre. Az adatlapot kötöltve kérjük szíveskedjen visszaküldeni.

Ez azt jelenti, hogy:

1. A rendelet szerint az alapfokú oktatásban résztvevőknek márciusra jár a kedvezmény, de ezt az áprilisi számlában kaphatják meg.

2. A középfokú oktatásban részt vevők nagy része megkapta az aktuális hóban a kedvezményt, nekik nincs teendőjük, a kedvezményeiket folyamatosan biztosítjuk, amíg a rendelet ezt előírja.

3. Azok a középfokú oktatásban részt vevők akik eddig nem adtak le igényt és azt most teszik meg, azok számára a következő négy hónapra állítjuk be a kedvezményeket: április, május, június és július.

Jogosultak köre:

A rendelet jelenlegi szövege alapján jár az ingyenes internet valamennyi alap és középfokú oktatásban résztvevő iskolák diákjainak és tanárainak vagy szakoktatóinak.

Kik vehetik igénybe a kedvezményt?

Tantermen kívüli, a kormány által elrendelt digitális munkarendben működő közép- és alapfokú iskolai oktatásban részt vevő tanulók:

-saját előfizetésükre

-törvényes képviselő előfizetésére

-olyan személy előfizetésére, akinek előfizetését a tanuló vagy törvényes képviselője erre jogosító jogcím alapján használja

Tantermen kívüli, a kormány által elrendelt digitális munkarendben működő közép- és alapfokú iskolai oktatásban részt vevő pedagógusok, oktatók:

-saját előfizetésükre

-olyan személy előfizetésére, akinek előfizetését erre jogosító jogcím alapján használja

Hol vehető igénybe?

Az ingyenes szolgáltatás csak egy helyen vehető igénybe a jogosult lakóhelye, a tartózkodási helye vagy szálláshelye közül.

A rendelet elérhető a következő oldalon:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000501.KOR&dbnum=1

Vannet Csapata 

Oktatási kedvezmény

Kedves Ügyfeleink,

A kormány március 5-én kiterjesztette a digitális oktatásra biztosított kedvezményezettek körét az alapfokú oktatásban résztvevő diákokra és pedagógusokra. Ők egy havi díjmentes vezetékes internet hozzáférésre jogosultak.

A kedvezmény igénybevételéhez regisztráció szükséges, a bejelentő lapot kérésére ügyfélszolgálatunk kiküldi az Ön által megadott e-mail címre. Az adatlapot kötöltve kérjük szíveskedjen visszaküldeni.

Az igénylések leadására 2021 március 29-ig van mód. Amennyiben az igénylési folyamat sikeres és a kedvezményét megítéltük, egy visszaigazoló e-mailben üzenetben értesítjük erről.

Az igények elbírálása 2021 március 31-ig megtörténik, a kedvezmény jóváírása az áprilisi számlában jelenik meg.

A korábban regisztrált előfizetőinknek nincs teendője, a kedvezményeiket folyamatosan biztosítjuk, amíg a rendelet ezt előírja.

Jogosultak köre:

A rendelet jelenlegi szövege alapján jár az ingyenes internet valamennyi alap és középfokú oktatásban résztvevő iskolák diákjainak és tanárainak vagy szakoktatóinak.

Kik vehetik igénybe a kedvezményt?

Tantermen kívüli, a kormány által elrendelt digitális munkarendben működő közép- és alapfokú iskolai oktatásban részt vevő tanulók:

  • saját előfizetésükre
  • törvényes képviselő előfizetésére
  • olyan személy előfizetésére, akinek előfizetését a tanuló vagy törvényes képviselője erre jogosító jogcím alapján használja

Tantermen kívüli, a kormány által elrendelt digitális munkarendben működő közép- és alapfokú iskolai oktatásban részt vevő pedagógusok, oktatók:

  • saját előfizetésükre
  • olyan személy előfizetésére, akinek előfizetését erre jogosító jogcím alapján használja

Hol vehető igénybe?

  • Az ingyenes szolgáltatás csak egy helyen vehető igénybe a jogosult lakóhelye, a tartózkodási helye vagy szálláshelye közül.

A rendelet elérhető a következő oldalon:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000501.KOR&dbnum=1

Vannet Csapata 

Névváltozás

Tisztelt Előfizetőnk, Partnerünk!

Ezúton szeretnénk tájékoztatni Önönöket,hogy az RG-Networks Kft. cégneve 2021.01.19-én megváltozott:

                                 VANNET Telekommunikációs Korlátolt Felelőségű Társaság 

cégnéven folytatja tovább tevékenységét.

Tekintettel arra, hogy a Társaságunk további cégadataiban változás nem történt,hatályos szerződéseink módodsítására nincs szükség, azokban vállalt kötelezettségeink változatlanul érvényben maradnak.

 

                                        VANNET Telekommunikációs Kft.(Vannet Kft.)

                                   Székhely: 1119 Budapest, XI kerület, Andor utca 47-49.

                                              Fióktelep: 7626 Pécs, Felsővámház utca 52

                                                 Adószám: 22704850-2-43

Elérhetőségeinkben nincs változás:

Telefonszám: +36-72/315-331

E-mail cím:  

 

Vannet, Internet bárhol