Vér Gabriella ügyfélkapcsolati vezető

Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

Az internetelérés ugyanolyan fontossá vált az elmúlt évek alatt, mint a víz-, a gáz- vagy a villanyáram-szolgáltatás, internet nélkül nem működik a háztartások többsége, vállalkozás, vállalat pedig egyáltalán nem. Elég csak visszagondolni a néhány évvel ezelőtti pandémiás helyzetre, amikor sokak életét meghatározta a home office és a digitális oktatás, és mind a munkáltatók, mind a munkavállalók, a tanulók részéről elvárássá vált, hogy ugyanolyan minőségben lehessen végezni a számítógép-alapú munkát, mint a kiváló internetes infrastruktúrával rendelkező munkahelyekről, iskolákból. Ugyan a pandémiát már magunk mögött hagytuk, a kérdés azonban ma is velünk van: miként válasszunk internetszolgáltatót. Vér Gabriellával, a több mint 2000 ügyféllel rendelkező VANNET Telekommunikációs Kft. ügyfélkapcsolati vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen előnyei vannak, ha kisebb hazai szolgáltatóval szerződünk.

Számos kérdés felmerül egy új internetszolgáltató kiválasztásakor: teljes körű szolgáltatást nyújt-e, képes-e követni a technológiai fejlődést, azaz korszerű szolgáltatást kapok-e, és talán az egyik legfontosabb: bízhatok-e benne. Azt gondolom, hogy nem a szolgáltatók mérete határozza meg, ki mellett döntünk, sokkal inkább a szolgáltatás minősége. A VANNET portfóliójában – bár kkv-nak minősülünk – például megtalálható az összes távközlési technológia: optikai, mikrohullámú, műholdas és mobil internet. Ezek ötvözésével magas rendelkezésre állást és megoldást tudunk nyújtani az ügyfeleinknek az ország minden pontján. Olyan igényekre is képesek vagyunk reagálni, amelyekre egy multicég nem, mert nem éri meg neki. De a kicsik mögött is állnak nagyok, van, hogy egy-egy szolgáltatást partnerhálózatunkkal tudunk biztosítani, például a műholdas szolgáltatásunk esetében nemzetközi háttérrel, ez garantálja a minőséget.

– Miként lehet bizalmat ébreszteni a leendő ügyfelekben?

– Kelet-Európa legnagyobb naperőműparkja, jelentős termelővállalatok is az ügyfeleink közé tartoznak, ezek önmagukban bizalmat ébreszthetnek a jövőbeli partnereinkben. Emellett elengedhetetlen a személyes kapcsolattartás, az internetszolgáltatást jellemző lefedettség és az elérhető sávszélesség mint elvárás mellett határozottan belépett a hazai vállalkozások részéről a személyre szabottság, a rugalmas ügyfélkezelés, a személyes dedikált kapcsolattartó igénye. Az egyre terjedő robotizált ügyfélkezeléssel szemben fontosnak és nagy előnynek tartom a személyes kapcsolattartást. Hiszem, hogy az ügyfelekért folyó harc már az olyan részleteken eldől, mint az első beszélgetés – legyen az egy személyes találkozó vagy telefonhívás, amely során kiépül az a bizalmi viszony, amiért végül is mellettünk dönt az adott ügyfél.

Munkatársainkat folyamatosan tréningezzük, hogy mélyrehatóan ismerjék cégünk teljes portfólióját és gond nélkül találják meg az adott igényre a legjobb megoldást. Az ügyfélbarát ügyintézéshez rendszeres képzéseket tartunk, hangsúlyt fektetünk arra, hogy kollégáink számára „védett időt” biztosítsunk a mentorukkal, amikor átbeszélhetik az olyan eseteket, amelyek több időt, türelmet vagy komplex megoldást kívánnak – így tudjuk az ügyfeleinkkel való kapcsolattartásunkat és ezáltal cégünk szolgáltatásait megnyerővé tenni.

Ahhoz, hogy érzékelhetően magas ügyfélélményt tudjunk adni, előfizetőink minden igényét ismernünk kell, amit kezdetektől a személyes kapcsolattartó menedzsel. Így mi elsősorban nem technológiát kínálunk, hanem megoldást. Az is sokat elmond rólunk, hogy 90% fölött van az ügyfélmegtartási arányunk, ami szintén növelheti a cégünk iránti bizalmat.

– A kisebb szolgáltatókkal kapcsolatban a leendő ügyfél részéről felmerülhet az az aggály, hogy teljes körű szolgáltatást tud-e nyújtani, esetleg nem kell-e több szolgáltatóval szerződnie.

– Hogy minél szélesebb legyen a portfóliónk, ahhoz elengedhetetlenül szükséges a folyamatos fejlődés. A VANNET 14 éve van a piacon, az első termékünk a műholdas internetszolgáltatás volt, ami abban az időben nem volt elérhető a lakossági vagy az üzleti internetezők számára. Viszont ahogy ezt meg tudtuk teremteni, attól kezdve folyamatosan bővült az ügyfélkörünk, ez pedig magával hozta a fejlesztés igényét. A technológia korszerűsödése és az ügyfelek igénye tőlünk is „kikényszeríti” az újabb szolgáltatásokat, de ez feltétele a piacon maradásnak. Hogy a fejlődést országosan és széles körben biztosítani tudjuk, részben saját fejlesztésekkel, részben pedig stratégiai partnerhálózataink összekapcsolásával, igénybevételével valósítjuk meg. Ezzel a működési modellel „szerethető”, ügyfélbarát szolgáltatóként, kis cégként is minden beérkező igényre képesek vagyunk megoldást kínálni.

(A cikk eredetileg a Dél-Dunántúli Gazdaság című lapban jelent meg.)